Jeg har umiddelbart fundet mig en lille fejl i Office Word 2007:
Når man vil lave brevfletning og vælger et Excel-projektmappe (97-2003-format) som liste kan man, når man åbner kildefilen og skal vælge hvilket ark i projektmappen (ja det hedder det faktisk) listen skal findes fra, vælge hvorvidt der er kolonneoverskrifter i regnearket eller ej.
Dette virker dog ikke rigtigt til at have en virkning, om man markerer feltet eller ej – øverste række bliver altid valgt som kolonneoverskrifter.
Det betyder, at hvis der ikke er kolonneoverskrifter i regnearket, mister man den øverste række.
For at omgå fejlen, må man indsætte en række i regnearket og evt. skrive kolonneoverskrifter for alle kolonnerne.
Fejlen bliver meldt til Microsoft så snart jeg finder tid til det – og kan finde formularen på deres gigantiske hjemmeside! Hvis nogen ved hvor jeg skal melde den slags feedback, må du endelig gerne skrive en kommentar.
Hmm, ja okay – Det første skærmbillede, det skal jo naturligvis være uden markering i “Første datarække indeholder kolonneoverskrifter”, ellers giver fejlen jo ikke mening.
Indtil jeg lige får lavet et korrekt skærmbillede, så prøv selv.
Hav en liste i excel uden kolonneoverskrifter, brug derefter Word til til at lave en brevfletning, sørg for at der ikke er markering i feltet, og se så, hvordan din første række alligevel bliver brugt til kolonneoverskrifter.