Jeg sad idag på arbejdet og ville indføre en ny standardtekst til når vi besvarer mails fra kunder. Det er ikke noget vi har brugt tidligere, men det har vist sig at være en god ide at få vores kunder til at ringe ind istedet for at skrive på mail, hvis de har f.eks. hastighedsproblemer eller problemer med at komme på nettet.
Når vores kunder ringer ind, kommer de nemlig igennem en standard fejlsøgningsproces, hvor vi og vores driftsafdeling får alle de informationer fra kundens computer, som der er brug for. Al denne information er ikke nemt at guide folk hen til via en mail.
Anywho, der måtte da være en måde i Outlook til at have sådanne “faste tekster”. Efter lidt googling fandt jeg svaret – naturligvis er der det, det hedder Quick Templates og er en paid addon fra Microsoft. Wtf. Umiddelbart så det ikke ud til, at der var nogen andre der var kommet med en gratis pendant til Quick Templates, men så var det jeg tænkte – man bruger da bare forskellige signaturer?
Derfor, har du nogle tekster du har brug for at skrive til folk på mail igen og igen, så kopier indholdet af din eksisterende signatur, opret en ny signatur med et godt navn, indsæt den kopierede signatur og skriv over signaturen, den standardtekst, som du vil sende ud. Voila, nu kan du skifte imellem de forskellige signaturer, når du opretter en mail.